Організація методичної роботи
Методична робота дошкільного закладу будується на основі державних директивних документів про освіту, зокрема тих, що регламентують і визначають основні напрями та зміст навчально-виховної роботи з дітьми: Закон України «Про дошкільну освіту», Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція), «Національна доктрина розвитку освіти», «Типового положення про методичний кабінет ДНЗ» (наказ МОН України від 09.11.2010р. № 1070). Метою методичної роботи в дошкільному закладі є вивчення та розвиток компетентності кожного вихователя та професійної майстерності, розвитку спеціальних умінь та навичок, підвищення рівня якості дошкільної освіти дітей, шляхом використання інноваційних педагогічних технологій; забезпечення особистісного розвитку дитини на основі навчання та виховання; виявлення та впровадження прогресивних ідей, новітніх освітніх методик, альтернативних технологій; підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи закладу; оптимізація роботи з батьками.
Вихователь-методист здійснює методичне забезпечення навчально-виховного процесу; сприяє реалізації диференційованого підходу до вихованців, виявленню їх індивідуальних особливостей, задатків, розкриттю здібностей, таланту, впровадженню педагогіки співробітництва, особистістно орієнтованої системи виховання; забезпечує і контролює виконання програми виховання у всіх вікових групах; визначає та впроваджує в практику роботи перспективний педагогічний досвід, інноваційні технології; разом з вихователями пропагує педагогічні знання серед батьків.
Методична робота спрямована на підвищення педагогічної майстерності та реалізовується через масові, групові та індивідуальні форми роботи з педагогами: педагогічні ради, педагогічні години, проблемні семінари, практикуми, консультації, колективні перегляди.
Наповнення кабінету інформативне та змістовне, сучасне та естетичне, доступне у користуванні та задовольняє потреби педагогів ДНЗ у професійному самовираженні і самореалізації, саморозвитку та самовдосконаленні. З метою забезпечення вільного доступу і орієнтування у наповненні методичного кабінету, матеріали групуються за окремими розділами. Значне місце відводиться нормативно-правовим документам, галузевим та інструктивно-методичним документам, що регламентують діяльність ДНЗ. Ознайомлення з ними співробітників здійснюється під час проведення педагогічних годин, круглих столів тощо. Це дає змогу педагогам планувати та проводити роботу згідно вимог чинного законодавства, усувати недоліки в роботі. На допомогу вихователям підібрані зразки перспективного і календарного планування освітньої роботи з дітьми за різними моделями, а також методичні розробки різних форм організації дитячої життєдіяльності (свят, розваг, походів за межі дитячого садка, ігор, пошуково – дослідницької діяльності, навчально-пізнавальних занять та ін.).
У методичному кабінеті представлені методичні розробки консультацій для педагогів і батьків (педагогічного, методичного, психологічного, здоров’язбережувального змісту), плани проведення семінарів, практикумів, тренінгів, круглих столів, ділових ігор та інших форм методичної роботи з кадрами; Базовий компонент дошкільної освіти України (державний стандарт дошкільної освіти), програми (основні й додаткові), навчальні, навчально-методичні, методичні посібники з різних змістових напрямів дошкільної освіти. Матеріали методичного кабінету систематизовано згідно з Інструкцією про ділову документацію в дошкільному закладі (наказ МОН України від 01.10.2012р. №1059).
У дошкільному закладі є добірка фахових періодичних видань: «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Дошкільний навчальний заклад», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Музичний керівник», «Психолог дошкілля» та ін., створена бібліотека художньої літератури для дітей (з програмовими й позапрограмовими творами різних жанрів вітчизняних і зарубіжних авторів, українського фольклору). Матеріали методичного кабінету накопичуються у відповідних теках, зручно розміщені, систематизовані за освітніми лініями розвитку, напрямками діяльності ДНЗ. Укладені каталоги та картотеки наявних матеріалів. Складова загального оснащення методичного кабінету – методичні куточки, які оформлені у вигляді стендів, де розміщена інформація за такими розділами: «Я атестуюсь» , «Методичний вісник».
Педагоги дошкільного закладу беруть активну участь у міських методичних заходах, які організовує методичний центр відділу освіти Охтирської міської ради. Вчителі-логопеди брали участь у міських методичних об’єднаннях, на яких висвітлювалися актуальні теми корекції мовлення: «Рівні ЗНМ та їх загальна характеристика з порушенням мовлення», «Ранній дитячий аутизм», «Корекція заїкування».
Керівниками методичних форм роботи дошкільних навчальних закладів міста призначені педагоги ДНЗ «Росинка»:
- вихователь-методист Бабіна С.В. є керівником методичного об᾿єднання вихователів груп старшого дошкільного віку та вчителів початкової ланки;
- музичний керівник Поклад І.М. – керівник педагогічної студії музичних керівників дошкільних навчальних закладів міста;
- вихователь Собакарь О.І. – керівник студії вихователів груп молодшого дошкільного віку дошкільних навчальних закладів міста;
- вчитель-логопед Брагіна І.О. – керівник студії вчителів-логопедів;
- вихователь Галицька О.В. – керівник студії вихователів логопедичних груп.
Ці форми роботи сприяють підвищенню професійного рівня, а також обміну досвідом педагогів/
Вихователі дошкільного закладу беруть участь у святах міського рівня до Дня захисту дітей «Веселі нотки», Дня дошкілля, фестивалях.
В нашому садочку створено свій стиль, традиції та особливості організації освітньо-виховного процесу. Достатньо заглянути в затишні групи, поспілкуватися з маленькими «чомусиками», і одразу стане зрозуміло, що тут працюють творчі люди, для яких любов до дітей є сенсом життя.