Основним складовим елементом економічної освіти та економічного виховання є формування в дошкільному віці поважного відношення до праці оточуючих людей та її результатів. Дитина з перших своїх кроків повинна усвідомлювати, що всі оточуючі її – матеріальні та духовні цінності, створені працею багатьох людей, які витрачали великі зусилля на благо всього суспільства.
18 січня 2018 року вихователем-методистом дошкільного навчального закладу проведений семінар-практикум з педагогами «Соціальна і фінансова освіта дошкільнят».
На семінарі розглядалося питання щодо формування у дітей елементарних споживчих уявлень, зокрема про товари, послуги, гроші. В освітній лінії «Дитина у світі культури» у частині «Предметний світ» зазначено, що дитина 6 (7) років має «уявлення про ощадливе ведення домашнього господарства, вміє ощадливо ставитися до речей, грошей. Розрізняє соціальні ролі «покупець», «продавець»; поняття: «товар», «гроші», «ощадливий», «недбайливий».
У старшому дошкільному віці доречно сформувати в дітей такі економічні знання та уявлення:
♦ про товари та послуги;
♦ про людей, які виробляють товари та надають послуги;
♦ проте, яким має бути товар (якісним, корисним, безпечним, відповідної ціни);
♦ про необхідність вдумливого підходу до вибору потрібних товарів (промислових і продовольчих);
♦ про правила безпечного та бережливого користування речами;
♦ про необхідність послуг у житті кожної людини та види послуг, якими користується сім’я та дитячий садок;
♦ про гроші;
♦ про рекламу;
♦ про правила раціонального харчування та культуру поведінки.