Скоро Ваша дитина іде до школи

На порозі — кінець навчального року. Батькам шестирічок саме час обрати школу, першого вчителя для своєї дитини, а насамперед визначитися — чи готова вона до навчання у школі і наскільки успішною буде, отримавши статус школяра? З’ясувати це допоможе тест Продуктивність інтелектуальної роботи дитини»

     Чи здатна дитина займатися чим-небудь тривалий час без перерви?

не зважаючи на тривалу роботу, майже не втомлюється, готова виконувати завдання і далі — 5 балів;

може працювати достатньо довго, не скаржачись — 4 бали;

про високу працездатність говорити складно — 3 бали;

спочатку працює уважно, але швидко втомлюється — 2 бали;

щохвилини перериває заняття,  допускає велику кількість помилок — 1 бал.

     Чи виявляє стійкість до невдач?

у разі невдач концентрується, працює старанніше, без нервозності — 5 балів;

засмучується, але ненадовго, готова до подальшої роботи — 4 бали:

про стійкість до невдач говорити складно — 3 бали;

важко переживає невдачі, не може мобілізуватися без сторонньої допомоги — 2 бали;

деморалізується після невдач, плаче, відмовляється працювати — 1 бал.

      Чи здатна працювати у несприятливій обстановці?

за будь-яких умов працює успішно, не реагує на шум — 5 балів;

прагне налаштуватися на діяльність, застосовує спеціальні прийоми зосередження (промовляє завдання вголос, затикає пальцями вуха тощо) — 4 бали;

зазнає труднощів, коли потрібно працювати у гурті; просить не розмовляти, не заважати — 3 бали;

знижує свою продуктивність у несприятливій обстановці, втомлюється, нервує, відволікається, відмовляється працювати — 2 бали;

за наявності стороннього шуму взагалі не може виконувати завдання у групі однолітків; потребує допомоги дорослого — 1 бал.

 

      Чи відмовляється від дій, коли стикається з перешкодами?

продовжує роботу, не втрачає віри в успіх — 5 балів;

відволікається від дії, проте після нагадування або додаткової стимуляції продовжує роботу — 4 бали;

може припинити або уповільнити роботу, швидше стомитися — 3 бали;

використовує будь-яку перешкоду для того, щоб відмовитися від подальших дій — 2 бали;

не лише припиняє будь-які спроби, а й втрачає віру у власні сили — 1 бал.

         Чи охоче виконує дії, які потребують значних зусиль?

любить роботу, яка її повністю захоплює і потребує витривалості та терпіння — 5 балів;

здатна неодноразово виконувати одноманітні завдання, хоч і без задоволення — 4 бали;

неохоче, без зацікавленості виконує дії, що потребують додаткових зусиль — 3 бали;

здатна до дій, які потребують зусиль, лише під контролем дорослого — 2 бали;

відмовляється від тривалих, утомливих дій у будь-який спосіб — 1 бал.

       Підрахуйте бали:

Якщо ваша дитина набрала від 20 до 25 балів, то можна говорити про виражену го­товність до навчання.

Якщо ваша дитина набрала від 14 до 19 балів, то окремі особливості її вищої нер­вової діяльності, властивості темпераменту можуть ускладнити адаптацію до умов шкіль­ного життя. Можливо, проблеми криються у рівні тривожності чи імпульсивності. Але ще не все втрачено. Цілеспрямований пошук причин такого стану дитини, індивідуальний наполегливий підхід до неї можуть виправити ситуацію.

Якщо ваша дитина набрала всього від 9 до 13 балів, це означає, що на її підготовку до школи знадобиться не менше року. Бажано го­тувати таку дитину за індивідуальною програ­мою з урахуванням причин, що спричинили незадовільний стан готовності дитини до на­вчання. Також будуть корисними заходи, спря­мовані на зміцнення нервової системи: сана­торний режим, загартування тощо.

Якщо ваша дитина набрала менше 9 ба­лів, перевірте свої розрахунки або зверніться до інших дорослих, які добре знають вашу ди­тину, і попросіть провести оцінювання. Про­аналізуйте, чи створили ви сприятливі умови для роботи дитини.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *