«Психологічна готовність до навчання у школі»

Виховання дитини починається від її народження. Якою вона виросте значною мірою залежить від батьків. Батьки в родині мають виконувати функції педагога. 
     Вступ до школи – переломний момент у житті дитини. Він пов’язаний з новим типом стосунків з оточенням (ровесниками й дорослими), новим видом нової діяльності (навчальної, а не ігрової). У житті дитини змінюється все: обов’язки, оточення, режим. Це «кризовий період» у житті дитини, і ця її «криза»  виявляється у тому, що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами. Процес адаптації до шкільного життя у дітей триває по різному – від 2 тижнів до 2 – 3 місяців (залежно від рівня їх готовності до школи, психологічними особливостями та стану здоров’я). Вирішальну роль тут відіграє сформований у дошкільному віці  рівень готовності до школи, або «шкільної зрілості».

Шкільна зрілість виявляється у:
– фізіологічній зрілості (стані здоров’я) та рівню фізичного розвитку (розвитку дрібної моторики рук і зорово – рухової координації);

– інтелектуальній готовності дитини до школи, що передбачає володіння дитиною певною кількістю знань про явища навколишнього середовища, уміння порівнювати, класифікувати, узагальнювати та інше;

– комунікативній готовності, що передбачає володіння навичками взаємодії з дорослими, однолітками ( вмінням слухати, не перебиваючи, вміння вибачати і вибачатися, співчувати…);

– емоційно – вольовій готовності, що передбачає вміння робити не лише те, що подобається, а й те, що необхідно зробити.

Мотиваційна готовність, передбачає чітко оформлювати позицію школяра. Коли дитина:

  • має належне уявлення про школу;
  • позитивно ставиться до шкільних занять;
  • відає перевагу урокам грамоти і лічби, а не заняттям дошкільного типу і малювання, фізкультура, трудове навчання;
  • визнає авторитет вчителя;

Психологічна готовність є необхідною умовою успішної адаптації до шкільного життя. Є чимало дітей, які все ж таки не можуть «вжитися в нову роль». Вони часто страждають на нездоров’я, перебувають у пригніченому настрої, не повністю засвоюють навчальний матеріал, не мають близьких друзів, знають на ім’я та прізвище не всіх однокласників тощо.

Причинами шкільної дезадаптації частіше є неправильні методи виховання у сім’ї або порушення системи стосунків у школі.

До виховних помилок батьків належать:

–  надмірно завищені сподівання щодо навчальної успішності дитини, внаслідок чого будь – яка невдача сприймається нею неадекватно;

– розмови про вади вчительки або недоліки школи замість акцентування дитини на приємних моментах;

– часті конфлікти з приводу навчання дитини, після чого все, пов’язане зі школою, втрачає для неї щонайменшу привабливість.
Якщо ви будете дотримуватись вказаних побажань у вихованні, ваша дитина виросте врівноваженою та спокійною.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Related Post

Як розвивати в дитини допитливістьЯк розвивати в дитини допитливість

Діти народжуються допитливими: вони приходять у світ із вродженим бажанням зрозуміти, як улаштовано все навколо, прагнуть доторкнутись до якомога більшої кількості предметів, щоб отримати новий досвід, ставлять безліч запитань, досліджують

ЩО НЕОБХІДНО РОБИТИ ЯКЩО ДИТИНА СТИКНУЛАСЯ ІЗ СТРЕСОМ ПІД ЧАС СПАЛАХУ КОРОНАВІРУСУЩО НЕОБХІДНО РОБИТИ ЯКЩО ДИТИНА СТИКНУЛАСЯ ІЗ СТРЕСОМ ПІД ЧАС СПАЛАХУ КОРОНАВІРУСУ

Спокійно та зрозуміло розповідайте дітям про ситуацію.Уникайте спекуляцій та поширення чуток або неперевіреної інформації в присутності дітей.             Діти можуть реагувати на складну та неспокійну ситуацію по-різному:☑ виказувати надмірну залежність від