Артикуляційні вправи

Артикуляційна гімнастика

 Дефекти мови можуть серйозно отруїти життя дитини, адже часто вони стають приводом для жартів і кепкувань серед дітей.  Неправильна вимова звуків відбувається із-за недосконалості артикуляційного апарату. Так називають сукупність органів, що беруть участь в породженні звуку: гортань, губи, язик, щелепа та ін. І так само, як батьки розвивають фізичні дані дитини фізкультурою,  цим   органам необхідна гімнастика.

Метою артикуляційної гімнастики є розвиток мовного апарату, вдосконалення і вироблення його рухів.  Чи всім вона потрібна, і навіщо виконувати вправи, якщо про дефекти мови говорити поки що рано? Всім. Дітям 2–4 років вона допоможе укріпити м’язи артикуляційного апарату, розвинути рухливість язика. До 5–7 років можна виправити порушення, що вже склалися.

Тут  важливо зрозуміти, що чим раніше ви почнете заняття, тим більше впевненості, що ви отримаєте позитивний результат. Ближче до шкільного віку і в початкових класах дефекти мови дуже складно і деколи неможливо виправити навіть з логопедом. Інколи діти правильно вимовляють звуки, але із-за млявості звуковимови виходить «каша в роті»

За допомогою артикуляційної гімнастики тренуються правильні повноцінні рухи мовних органів, які необхідні для правильної вимови звуків. Якщо простіше, то її можна назвати “зарядкою для язичків” і легко зробити улюбленою і веселою грою для малюка.

Кожна з вправ має свою образну назву, у заняттях з дитиною батьки можуть використовувати її або вигадати свою, більш вдалу. Назви дозволяють перетворити артикуляційну гімнастику на гру, що зацікавить дитину. Ще краще, якщо мама придумає цілу казку про веселого вигадника язичка, якому не сидиться на місці.

Основні правила гімнастики

Заняття повинні стати системою для вас і для вашої дитини, лише регулярні тренування можуть дати результат.

 Про що ще потрібно знати:  

  • тривалість проведення «зарядки для язичка» залежить від стомлюваності крихітки, але не більше 10 хвилин;
  • під час занять малюк сидить перед дзеркалом, щоб бачити свій язичок;
  • ніколи не змушуйте крихітку, краще перетворите тренування на гру;
  • заняття проводяться в розміреному темпі, по 4 – 5 вправ за сеанс;
  • якщо малюку складно повторити за вами артикуляційний рух, допоможіть йому ручкою чайної ложки;
  • завдання батьків стежити за правильністю і плавністю виконання дій, інакше гімнастика не має сенсу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *