Словесні ігри та вправи

Словесні ігри та вправи, які  сприяють активізації мовного розвитку дітей

  1. «Слово на долоньці”. Назвати слова, які знаходяться у Вас в кишені, на стелі, на обличчі і т.д.
  2. «Що буває?». Підібрати до прикметника узгоджений з ним у роді, числі, відмінку іменник.

Зелений – … будинок, помідор.

Зимова – … шапка,  погода.

Домашнє – … печиво, завдання.

  1. Скоромовки – язиколомкі необхідні для розвитку чіткої артикуляції і дикції.

У зайчика Буби, захворіли зуби.

У кішки кошеня, а у мишки мишеня

  1. «Загальні слова».
  2. Дитина повинна назвати фрукти …, меблі …, птахів …, овочі …, одяг …
  3. Дитині пропонується назвати одним словом: наприклад: сосна, береза, клен – це …
  4. «Четвертий зайвий».

Дитина повинна назвати, що зайве, і пояснити чому.

Наприклад: ваза – троянда – нарцис – гвоздика.

  1. «Порахуй». Беремо все, що можна порахувати.

Наприклад: одне яблуко, два яблука, три яблука, чотири яблука, п’ять яблук.

Можна додати прикметник: одне червоне яблуко, два червоних яблука …

п`ять червоних яблук і т.д.

  1. «Скажи навпаки».

Дорослий називає будь – яке слово, а дитина підбирає «слово навпаки».

Іменники: сміх – …, літо – …, день – …, холод – …, північ – … і т.п.

Дієслова: зайшов – …, сидить – …

Прикметники: широкий – …, маленький -…, багатий – … і т.п.

Прислівники: далеко – …, високо – …

  1. «Підбери слово»

Дитині пропонується підібрати слово на будь-який звук, спочатку – будь-які слова, а потім – по лексичній  темі, наприклад: «Назви фрукт, назва якого починається зі звуку А» (апельсин, абрикос, ананас …)

  1. «Великий – маленький».

Дитині пропонується назвати ласкаво,

наприклад: ложка – ложечка, стілець – стільчик і т.д. У темах «Дикі і домашні тварини» це можуть бути назви дитинчат, а можуть бути і пестливі слова: лисонька, зайченятко, телятко.

  1. «Відгадай загадку».

Загадки вчать дітей образно мислити. Пропонуйте дітям відгадувати їх якомога частіше.

Загадуйте дітям описові загадки, наприклад: Це овоч, росте на грядці, круглий, червоного кольору, солодкий на смак, його кладуть у салат. (Помідор)

  1. «Назви, який …». Утворення прикметників. Наприклад: сік зроблений з яблук, значить він яблучний, варення з яблук – яблучне і т. Д.
  2. «Подумай і відповідай». Пропонуйте дітям словесні логічні задачі.

Наприклад: Кого в лісі більше: ялинок або дерев?

  1. «Підбери слово». Птах – пір’я. Риба – … Огірок – овоч. Ромашка – …
  2. «Розкажи вірш».

Заучуйте з дітьми вірші, вони розвивають пам’ять і мислення.

  1. «Розкажи казку». Читайте дітям казки, розмовляйте за змістом, розігруйте казки за ролями, малюйте малюнки по казках.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Related Post

Кінезіологія як засіб розвитку мовлення та інтелектуальних здібностей дітейКінезіологія як засіб розвитку мовлення та інтелектуальних здібностей дітей

Останнім часом спостерігається збільшення кількості дітей з різними порушеннями в розвитку, труднощами в навчанні та в адаптації, також збільшилася кількість дітей із загальним недорозвиненням мовлення та дізартрією. Для подолання у

Вправи для розвитку голосу Важливо проводити також вправи для розвитку голосу. Такі ігрові вправи необхідно проводити на добре знайомих дітям звуконаслідуваннях. Під час занять необхідно стежити за тим, щоб усі

ЗАЇКУВАТІСТЬЗАЇКУВАТІСТЬ

ЗАЇКУВАТІСТЬ Мати з п’ятирічним малюком приходить на дитячий майданчик у парку. «Тебе як звати?» – запитує весела дівчинка. «П-П-Павло», – із сильною запинкою відповідає хлопчик. Ще гірше інша справа з