Як зробити дорогу до дитячого садка веселою і цікавою

Вранці батьки поспішають на роботу, а діти – ні… Як зробити дорогу до дитячого садка веселою і цікавою – і для дітей, і для дорослих?

Навчити дітей запам’ятовувати вірші дуже важливо тому, що поезія сприяє збагаченню духовного світу, розвитку відчуття прекрасного, а сам процес заучування віршів є хорошим методом тренування пам’яті.

Якщо у дитини кепський настрій – розкажіть казку або історію про подорожі гномиків, про те, як зайчик, хом’ячок, лисенятко ходили до школи через небезпечний ліс тощо.

 

Фантазуйте!

Дитина може продовжити розпочату вами історію. Це не лише розвеселить її, а й допоможе розвитку її уяви й мовлення.

Повторюйте вивчені з дитиною віршики, співайте пісеньки або зіграйте в «Буріме»: нехай малюк скаже два слова, що закінчуються на співзвучний склад, а ви придумайте рядки, в яких ці слова римуються. Потім навпаки – ви загадуєте, а дитина придумує. Наприклад, «бджілка» – «квітка».

«Прилетіла бджілка-а-а. І зраділа квітка-а-а!»

Можна також придумувати разом з дітьми загадки. Наприклад, «Руда, хитра… (не відгадав – продовжуйте далі) живе в лісі, за зайцями ганяється».

І нехай спочатку це буде не дуже образно і складно – зате весело!

 

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ТА ВПРАВИ

 

Добери за аналогією

 

Щоб діти навчилися самостійно будувати словосполучення для складання опису, слід дати їм кілька зразків різних словосполучень (наприклад: спритні ніжки, дзвінкий голосочок, золота шкатулочка, іграшка сестри, рябий фартушок) і запропонувати побудувати аналогічні.

 

Опиши малюнки

 

Діти з допомогою дорослого добирають слова-ознаки до зображених на картинках тварин і птахів. Потім порівнюють їх з літературними описами у віршах.

 

Скажи навпаки

 

Для активізації в мовленні дитини антонімічних пар, що характеризують дію предмета чи явище, з метою подальшого вживання їх в описових контекстах.

 

Встав пропущений прийменник

 

Для закріплення знання прийменників, уміння граматично правильно узгоджувати слова у словосполученнях.

 

Продовж ланцюжок

 

Для збагачення описового мовлення дошкільнят синонімами з метою запобігання під час складання описових текстів.

 

Слова ввічливості

 

Складемо абетку хороших слів, які починаються на звук [д].

Наприклад: добрий, дружний, довірливий, дитячий тощо.

Складемо абетку хороших слів, які починаються на звук [с].

Наприклад: слухняний, спокійний тощо.

 

Чим схожі і чим відрізняються предмети

 

Дорослий називає пари слів. Діти мають відповісти, чим вони схожі і чим відрізняються:

  • слива – персик
  • апельсин – помідор
  • метелик – птах
  • кішка – мишка
  • стілець – крісло
  • автобус – тролейбус

 

Скороти речення

 

  • Оля читає бабусі цікаву книгу.
  • Оля читає бабусі книгу.
  • Оля читає бабусі.
  • Оля читає.
  • Вранці Вова їв рисову кашу.
  • Вранці Вова їв кашу.
  • Вранці Вова їв.
  • Вова їв.

 

Логічний ланцюжок

 

  • Манну крупу зробили з пшениці, а олію…
  • Пшениця росте у полі, а яблуня…
  • Суниці – ягоди, а опеньки…
  • Калина – кущ, а верба…
  • У саду ростуть фруктові дерева, а в парку…
  • Айстри ростуть на клумбі, а проліски…
  • На дубі – жолуді, а на горобині…
  • Картопля росте в землі, а помідор…
  • Зима білого кольору, а весна…
  • Осінь пахне грушами, а весна…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *