Звіт керівника Охтирського дошкільного навчального закладу(ясла-садок) «Росинка» Охтирської міської ради Сумської області перед педагогічним колективом та громадськістю за 2020-2021н.р.

 

 

Закінчився  ще один навчальний рік і  ми підводимо підсумки роботи колективу дошкільного навчального закладу. Керуючись Положенням про порядок звітування керівника  ДНЗ перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування дошкільного закладу, пропоную вам оцінити мою діяльність, як директора,упродовж 2020-2021 навчального року.

На сьогоднішній день, завдання сучасного управлінця донести до кожного, що сучасний дитячий садок –  це перша і дуже важлива сходинка в освіті.

Змінюються умови життя і вимоги школи до умінь майбутніх першокласників. Дуже багато зараз говориться про якість освіти, а досягти її можна, на наш погляд, тільки маючі єдині вимоги з боку батьків та вихователів.Такі заходи як ці публічні слухання, спільні свята і дозвілля допомагають стати єдиною командою в нашій нелегкій справі.

Головними завданнями мого звіту, зробленого на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178, «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед пед. колективом та громадськістю», як засобу інформування громадськості є:

      забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління навчальним закладом;

      стимулювання впливу громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

Мета: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Загальні відомості про дошкільний навчальний заклад.

        

         Охтирський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Росинка» Охтирської міської ради Сумської області комунальної форми власності у своїй діяльності керується такими нормативно-правовими документами: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Конвенцією ООН про права дитини, Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305, а також Статутом дошкільного навчального закладу, затвердженим рішенням Охтирської міської ради VIІ скликання від 09.11.2018 р. № 1347-МР.

Юридична адреса дошкільного навчального закладу: 42700,Сумська область, м.Охтирка, вул.Київська, 21, тел: 3-12-56.

Заклад працює за п’ятиденним режимом роботи, з 06 год. 30хв. до 18 год. 30хв. Вихідні дні – субота, неділя та святкові дні. Інформація про режим роботи закладу розміщена на Інтернет-сайті дошкільного навчального закладу.

Дошкільний навчальний заклад працює в україномовному режимі відповідно до Конституції України.

Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду в серпні місяці.

Проектна потужність дошкільного навчального закладу –  103 місце. На сьогоднішній день у закладі виховується 184дітей, функціонує 9 вікових груп, з них: 7 – загального розвитку та 2 – логопедичні групи для дітей з вадами мовлення.

 

Матеріально-технічна база навчального закладу.

 

 Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази

навчального закладу – є одним із провідних напрямків роботи директора. У зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти, великої уваги набуває

створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження

інноваційних освітніх технологій у освітній процес, забезпечення педагогічного

колективу новою методичною літературою, періодичними підписними

виданням, сучасним дидактичним матеріалом.

У 2020 – 2021 навчальному році методичний кабінет поповнився

різноманітним наочно – дидактичним матеріалом, науковою, навчально –

методичною літературою. Була проведена підписка на фахові періодичні

видання. Вихователі користуються сучасними науковими розробками,

авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з

досвіду роботи кращих педагогів закладу та України в цілому.

Для створення оптимальних умов перебування дітей в дошкільному закладі,матерільно-технічна база постійно удосконалюється і модернізується.

Незважаючи на поважний вік будівлі, приміщення закладу оформленні  в  сучасному, креативному  дизайні, аджетут виховують нове покоління малюків, готових до стрімких змін і викликів сучасного світу.

Основним джерелом видатків наутримання та зміцнення матеріальної базидошкільного навчального закладу є місцевий  бюджет, який складає у 2020-2021 роках 6578119,00грн. Завдання адміністрації полягає в оптимальному прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні коштів.

Тож, першочергово були проведені заходи, що спрямовані на енергозбереження, шляхомремонту даху садового корпусу площею 200 кв.м. та заміни 3-ох віконна металопластикові в груповому приміщенні старшого дошкільного віку «Фіалочка».

З метою запобігання поширення коронавірусу COVID – 19 виділенікошти для придбання безконтактних термометрів, засобів дизенфекції рук, приміщень, меблів, посуду, рукавичок для  захисту рук персоналу.Придбано одноразові паперові рушники для дітей.

Поновлені та пофарбовані обладнання  спортивного та ігрових майданчиків. Проведено часткову заміну штахетнику на майданчиках,пошито20 театральних костюми для дорослих та юних артистів, що дасть змогу додатково залучити   дітей, працівників  до участі в театралізованих дійствах.

         В теплих та спокійних тонах оформлені  групові приміщення, що відповідають естетичним та сучасним вимогам.Цікаві конструкції дитячих меблів в ігрових, навчальних та природничих центрах створюють єдиний ансамбль, що органічно вписується в загальний стиль оформлення. В групових приміщеннях створені комфортні  умови для  перебування дітей протягом дня, розвитку здібностей та нахилів, для забезпечення рухової діяльності. Групи постійно поповнюються розвиваючими іграми та іграшками, дидактичними посібниками, які  сприяють  розвитку пізнавальної сфери, методичною літературою.

         Ігрове та навчальне обладнання зручно розташоване, доступне для вихованців,  спонукає дітей до елементарних дій  з ним, сприяє  розвитку пізнавальної сфери.

         В кожній групі організовані куточки  для розвитку інтелектуальної діяльності, дрібної моторики рук, самостійної художньої, предметно-практичної діяльності,  наявність яких сприяє розвитку кожної дитини. Всі куточки обладнані необхідним матеріалом для розвитку вихованців згідно віковим особливостям.

         Створені умови для дослідницької, трудової діяльності (куточки природи, чергування тощо), розвитку сюжетно-рольових ігор. Також, організовано осередки для ознайомлення вихованців з національними традиціями українського народу. Таке середовище в групах  сприяє розвитку пізнавальних здібностей дітей, активній самостійній  діяльності, набуттю практичного досвіду.

         Музична зала використовується для проведення щоденних занять, свят та розваг, дозвілля з музичного виховання відповідно з розкладом занять та планом роботи закладу. Керівники музичні подбали про  забезпечення дітей музичними інструментами, необхідними меблями, дидактичними посібниками та музично-дидактичними іграми у відповідності до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти.

         Гармонійному розвитку дітей сприяє створення адміністрацією ДНЗ  необхідних умов для організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми. Спортивна зала використовується для проведення щоденних занять з фізичного виховання, свят, розваг, Днів здоров’я, ранкової гімнастики відповідно із розкладом занять та планом роботи закладу.

Спортивне та ігрове обладнання в дошкільному закладі оновлюється, систематично перевіряється комісією з охорони праці, про що складаються відповідні акти.   В цьому навчальному році придбане сучасне, м’яке покриття на підлогу, що створює можливість безпечної рухової активності вихованців.

         Постійно проводиться облік використання електроенергії, щорічно проводиться інвентаризаційний облік матеріально-технічної бази закладу, створюється комісія щодо його проведення.

         Для забезпечення якісного харчування дітей в ДНЗ, важливим є створення належних умов на харчоблоці та підсобних приміщеннях. У дошкільному навчальному закладі, за короткий період,  проведено ремонт посудомийного  цеху харчоблоку: покладено облицювальну плитку на стінах та підлозі; замінено 2 стелажі для посуду, придбано 2столиз мийками. Проведена часткова заміна сантехніки. Придбано 2 металевих контейнери для харчових та побутових відходів.

У комфортних умовах працівники харчоблоку готують смачні обіди, різноманітні страви згідно меню-розкладки, щоб малюки зростали здоровими.

Проведено роботу по осучасненню дизайну території дошкільного закладу.Виготовлені, поновлені та пофарбовані дерев’яні споруди, казкові сюжетні композиції на ігрових  та спортивному майданчиках.Створенню ландшафтного комплексу,  передує цікава багаторічна робота всього колективу дитячого садка із залученням ідей та побажань головних господарів садочка –дітей.

Пофарбовано фасад будівельзакладу. Проведено лабораторні дослідження води, піску, продуктів харчування.За результатами досліджень встановлено, що всі відібрані зразки підтвердили безпеку продуктів харчування, готових страв, води і піску.

         Адміністрація продовжує тісну співпрацю з депутатами Охтирської  міської ради. Завдяки постійній увазі з боку депутатів,маємо можливість покращувати  та  зміцнювати матеріальну базу.

        

                   Кадрове забезпечення навчального закладу.

         Для забезпечення навчального закладу кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільною їх розстановкою  проводиться  професійний відбір на основі диплому про здобуттядошкільної освіти та професійних якостей.

         Освітньо-виховний  процес у дошкільному закладі забезпечують 53працівники.У відпустці для догляду за дитиною, до досягнення нею 3 років, знаходяться3працівники, до 4років-2 працівники). З них: 28 осіб обслуговуючого персоналу, 25 педагоги, що відповідає кількості одиниць за штатним розписом:

– 16 педагогів мають освітньо-кваліфікаційний рівень «спеціаліст», що становить 64%,

– 2педагоги-освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр»-8%,

– 4 педагоги- освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст»-16%,

3 працівників здобувають фахову освіту у навчальних закладах- 12%;

 

За наслідками атестації:3 педагоги мають  вищу кваліфікаційну категорію, І кваліфікаційну категорію  також 3 педагоги, ІІкваліфікаційну категорію6 осіб,11педагогів мають тарифний розряд, звання «вихователь-методист» – 1 педагог.

В 2020-2021н.р. проатестований 1 педагог.

За минулий навчальний рік на курсах при Сумському  обласному інституті післядипломної педагогічної освіти підвищили свою фахову майстерність 5 педагогів.

За підсумками атестації педагогічних працівників вихователь ПарфьоноваН.М.проатестована на підтвердження11тарифного розряду.

             Горовецька О.Г., директор має вищу освіту, 37 роки становить стаж педагогічної діяльності, на посаді директора працює 18років.

             Бабіна С.В., вихователь-методист має вищу освіту, 24 років становить стаж педагогічної діяльності, на посаді вихователя-методиста -7років.

             Одним із стимулів щодо покращення якості роботи колективу є заохочення працівників, які неоднаразовоотримували грамоти, подяки Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, відділу освіти, міського голови. Упродовж року праціники отримували матеріальні заохочення (премії)за сумлінну працю, добросовісне виконання посадових обв’язків. Працівники, якізнаходяться у відпустці по догляду за дитиною, отримуютьіз Фонду соціальногострахуванняодноразовудопомогу при народженнідитини і оплачувальнувідпустку для догляду за дитиноюдо 3-ох років.Працівники, якіхворіють,згідно з листами непрацездатності, отримуютьдопомогу по тимчасовійвтратіпрацездатності.Адміністрація закладу створюєпрацівникамвсіумови для плідноїроботи.

 

Медичне обслуговування дітей у навчальному закладі

У дошкільному закладі створені належні умови для проведення лікувально-профілактичних та оздоровчих заходів, діти забезпечені постійним медичним обслуговуванням, створений позитивний мікроклімат, забезпечується санітарно-гігієнічний режим, який відповідає Санітарному регламенту для дошкільних навчальних закладів, № 234 МОЗ України від 24.03.2016р.

У дошкільному закладі наявний медичний кабінет.

Медичне обслуговування дітей дошкільного навчального закладу здійснюють сестри медичні старші Зикіна Т.О., Броварник О.М., які керуються Законом України «Про дошкільну освіту», 2002 р. (ст. 34, 35), наказом охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005р. за №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі», Законом України «Про санітарне та епідемічне благополуччя населення» (1994 р.), Інструкцією з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах.

Дані про результати медичного обслуговування дітей в дошкільному навчальному закладі фіксуються і зберігаються у порядку, встановленому МОЗ України. Інформація про результати обов’язкових медичних оглядів та проведення щеплень дітей передаються до дитячої поліклініки в установлені терміни. За результатами обов’язкових профілактичних медичних оглядів для кожної вікової групи дітей медична сестра розробляє план оздоровлення, що сприяє зниженню рівня захворюваності та зміцненню здоров’я дітей.

             Медичні працівники проводять обов’язкові медичні огляди дітей щодо виявлення у них ознак захворювань: огляд дітей на педикульоз та шкіряні хвороби – 1 раз на тиждень, із занесенням результатів огляду до відповідного журналу.

Ця робота спрямована на:

  • дотримання раціонального режиму освітньої діяльності;
  • формування здоров’язбережувального середовища;
  • профілактику травматизму, гострих кишкових інфекцій, харчових отруєнь;
  • дотримання особистої гігієни працівниками дошкільного закладу.

             За допомогою різних форм санітарно-просвітницької роботи, медична сестра підвищує рівень знань працівників та батьків.

 

Організація харчування дітей

             Харчування дітей у дошкільному навчальному закладі організовується відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах зі змінами та доповненнями, затвердженими спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року за № 298/227 (зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 року №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» та інших нормативно-правових документів, що регламентують це питання.

             Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог на харчоблоці закладу, в овочесховищі та інших допоміжних приміщеннях, а також суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо зберігання продуктів харчування, продовольчої сировини та приготування страв.

             Харчоблок має  окреме необхідне приміщення, забезпечений гарячою та холодною проточною водою, оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться в робочому стані. Виконуються вимоги щодо санітарно-гігієнічного режиму. Харчоблок забезпечено достатньою кількості необхідних миючих та дезінфікуючих засобів відповідно до санітарних норм.

З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни.

              В дошкільному закладі організовано триразовий режим харчування. Під час оздоровчого періоду організовується додатковий прийом їжі — другий сніданок  у вигляді фруктів, соків, які видаються під час прогулянки. Примірне двотижневе меню складалось у закладі на кожен сезон окремо, погоджувалось з Держспоживслужбою і затверджувалось керівником навчального закладу.

 Для правильної організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складалось щоденне меню. Проводився аналіз виконання норм харчування. Регулярно проводилось зняття проб готової їжі, відбирались добові проби, велась вся необхідна документація щодо організації харчування дітей. Здійснювався щоденний контроль за умовами зберігання, дотриманням строків реалізації продуктів харчування та технологією приготування їжі.

     Режим харчування здійснювався відповідно режиму кожної вікової групи.

     З боку директора, старшої медичної сестри, сестри медичної з дієтичного харчування протягом року здійснювався систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування. Відповідно до графіка проводився  плановий та оперативний контроль організації харчування в закладі освіти (вихід  та об’єм страв, якість приготування їжі, дотримання послідовності технологічних процесів приготування на  всіх етапах). Готуючи страви, кухарі суворо дотримуються технології приготування, використовуючи технологічні картки затверджені керівником.

     Продукти харчування та продовольча сировина надходили до ДНЗ своєчасно, згідно графіка, з відповідними супровідними документами, що підтверджували їх походження, безпечність та якість.

Матеріально-технічна база для організації харчування в закладі відповідає санітарним правилам і нормам, установленими для дошкільних закладів.

             Приміщення харчоблоку забезпечено 3-ма електричними 4-ох комфорочними плитами з духовими шафами, 1-ю холодильною шафою, 2-ма побутовими холодильниками, 2-ма електричними м’ясорубками для сирої та готової продукції, 1-им електричним котлом, 2-ма водонагрівачами. Все обладнання систематично підлягає профілактичним технічним оглядам. Продукти харчування та продовольча сировина приймаються комірником у присутності сестри медичної з дієтхарчування та кухаря. Продукти доставляються до дошкільного навчального закладу спеціальним транспортом, на який є пакет необхідних супроводжуючих документів згідно до вимог.

Продукти харчування приймаються лише за наявності супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність, якість та відповідність вимогам державних стандартів. Комірником та медичною сестрою своєчасно подаються замовлення на продукти харчування, відповідно до перспективного двотижневого меню.

Приміщенняхарчоблокувикористовуєтьсяраціонально. Кухонний посуд та інвентарзберігається у спеціальновідведенихмісцях, промаркований, використовується за призначенням. Їжа з харчоблокувидаєтьсязгіднографіку, за вагою, відповідно до фактичноїкількостідітей в групах. Забезпечуютьсявимогищодоотриманняхарчування та продовольчоїсировини. Приписи, щонадавалисясанітарно-епідеміологічною службою, виконувалисявзазначенітерміни.  Здійснюєтьсявпровадженняпостійнодіючих процедур заснованих на принципах системианалізунебезпечнихфакторів та контролю критичнихточок (НАССР). Видано наказ по дошкільному навчальному закладувід 12.09.2019 № 107-а/г «Про створенняв дошкільному навчальному закладі робочої групи по впровадженню системи НАССР », в якихвизначено склад групи НАССР та обов’язкиїїчленів, проведено навчанняпрацівників.

                   Освітньо-виховна робота у навчальному закладі

             Організація освітньої роботи в дошкільному закладі здійснювалася відповідно до основних положень Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» зі змінами, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, «Про охорону дитинства», Конвенції «Про права дитини», законів «Про пожежну безпеку», «Про охорону праці», Постанови КМ № 55 від 22.09.2020 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», Положення про дошкільний навчальний заклад, а також згідно Санітарного регламенту, Базового компоненту дошкільної освіти, Програми розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі», Правил внутрішнього розпорядку, Посадових інструкцій та власного Статуту.

              У дошкільному закладі упродовж  навчального року функціонувало 9 груп дітей:  раннього віку – 1, молодшого дошкільного віку – 2, середнього дошкільного віку – 2, старшого дошкільного віку – 4, з них 2 групи компенсуючого типу  для  дітей з мовленнєвими вадами. Укомплектованість педагогічними кадрами та техперсоналом здійснюється відповідно до штатного розпису. Педагогічних працівників – 25 (в т.ч. вихователів – 17, директор -1, вихователь-методист – 1, практичний психолог – 1, керівників музичних –2 , вчителів логопедів – 2, інструктор з фізкультури – 1), із них мають вищу освіту 76 %, відповідну освіту – 24 % .

              Стимулюванню цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу сприяє атестація, яка проводилася відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого Міністерством освіти і науки України від 06.10.2010 року № 930, зареєстрованого і Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 року №1255 – 18550, згідно перспективного плану на 5 років у зазначені терміни. У 2020 – 2021 навчальному році проатестовано  вихователя Парфьонову Н.М., яка підтвердила 11 тарифний розряд.

             Хід атестації педагогічних кадрів у навчальному закладі перебував на постійному контролі. Адміністрацією закладу не тільки надавалась методична допомога в організації атестації безпосередньо педагогу, а й забезпечувався контроль за її проведенням. В міжатестаційний період вивчалась система роботи педагога  шляхом відвідування занять, інших видів діяльності з дітьми, аналізу результатів роботи з батьками вихованців, проводилось анкетування.

             За наслідками атестації педагоги дошкільного навчального закладу мають такі кваліфікаційні категорії: «спеціаліст вищої категорії» – 3 педагоги, «спеціаліст першої категорії» – 3 педагоги, «спеціаліст другої категорії» – 6 педагогів, «спеціаліст» – 6 педагогів, молодший спеціаліст – 5 педагогів, тарифний розряд мають – 4 особи, 1 педагог має педагогічне звання «вихователь-методист». Це свідчить про професійне зростання педпрацівників як в атестаційний, так і в міжатестаційний період, активний пошук, використання перспективного педагогічного досвіду, що сприяє самовдосконаленню, вмінню критично аналізувати власну діяльність, розвитку професійної компетентності.

             Упродовж навчального року педагогічний колектив дошкільного закладу працював творчо і відповідально. Організовувалась системна робота спрямована на всебічний та гармонійний розвиток особистості. З цією метою  у ДНЗ проводилися методичні дні та години, завдання яких було вирішити питання  розкриття творчого потенціалу всіх учасників освітнього процесу.

             Здійснення освітньої, корекційно-відновлювальної роботи з дошкільниками  спрямувало заходи на виконання пріоритетних завдань у 2020-2021 н.р.:

–            Забезпечення системного підходу до виховання екологічної культури дітей дошкільного віку шляхом доцільного та ефективного природокористування.

–            Формування соціально-морального досвіду дошкільників з метою  закріплення навичок моральності у практичному житті.

–            Продовження створення ефективних умов для організації художньо-творчої діяльності дітей дошкільного віку засобами нетрадиційного малювання в інтегрованому  просторі закладу дошкільної освіти.

–            Продовження забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти, завдяки  єдності підходів до безпечної організації життєдіяльності дітей шостого року життя.

             Упродовж року методична робота та діяльність методичного кабінету проводились таким чином, щоб сформувати професійну компетенцію, збагатити інтереси, задовольнити потреби педагогів. З метою підвищення теоретичного рівня та фахового зростання коллективу, проведена підписка на періодичні видання: «Практика управління закладом», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Методична скарбничка вихователя», «Музичний керівник», «Практичний психолог», «Медична сестра», «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Джміль». Педагогічні працівники підвищували свій професійний рівень шляхом самоосвіти,  участі в методичній роботі дошкільного закладу. Упродовж навчального року педагоги активно брали участь у онлайн курсах, конференціях, семінарах, вебінарах  на платформах та  сайтах: MCFR, Prometheus, vseosvita.ua, Genezum та ін.  з питань сучасних підходів до організації освітнього процесу, зокрема:

-«Критичне мислення для освітян» (Бодрова Л.В.);

– «Сучасні стандарти інклюзивного супроводу дітей з особливими освітніми потребами» Брагіна І.О.);

– «Інклюзія та дистанційне навчання»;

– «Практика проведення затишних і змістовних свят у ЗДО»;

– «Розвиток  творчих здібностей дітей в умовах ДНЗ»;

– «Як у дитсадку створити дієву систему забезпечення якості освіти»;

– «Заклад дошкільної освіти: стратегії та пріоритети розвитку»;

– «Особливості корекційно-ігрової діяльності  у роботі вихователя закладу дошкільної освіти»;

– «Освіта для сталого розвитку: модний тренд чи необхідність»;

– «Реалізація парціальної програми «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на засадах християнських цінностей»;

– «Особливості формування пізнавальної мотивації в дошкільному віці»;

– «Як підготувати дитину до шкільного життя»;

– «Новий Базовий компонент дошкільної освіти – нові перспективи»;

– «Як оцінити довільну регуляцію дій дитини і визначити її готовність до школи»;

– «Як планувати освітній процес дієво та оптимально»;

– «Сучасна класифікація мовленнєвих порушень»;

– «Актуальні проблеми спеціальної педагогіки, психології та реабілітації» та ін.

             Окрім того, педагоги постійно поповнюють онлайн бібліотеку методичних матеріалів  на сайті vseosvita.ua власними  напрацюваннями.

             Впродовж навчального року проводилися різні методичні заходи – індивідуальні, групові форми роботи, а саме: педагогічні ради, різні види семінарів, майстер-класи, педагогічні години, консультації, консиліуми, анкетування. Всі ці форми роботи були дієвими та оперативними за рахунок розуміння вихователями актуальності питань, що розглядалися, різнобічного і ґрунтовного аналізу освітнього процесу, його позитивних сторін та невдач, необхідності якісних і суттєвих змін з метою реалізації поставлених завдань. Методичні, організаційно-педагогічні заходи стимулювали творчі пошуки вихователів, сприяли впровадженню сучасних інноваційних та інформаційно-комунікативних технологій в освітній процес. З метою зростання професійної мотивації педагогів на творчий пошук оригінальних ідей, формування досвіду їх реалізації в дошкільному закладі організовувалися різноманітні конкурси, виставки.

             В 2020-2021 навчальному році на педагогічних радах дошкільного навчального закладу розглядались та вирішувались такі питання: «Розвиток екологічної свідомості у дошкільників». В ході підготовки до педагогічної ради вихователі спрямували свою діяльність на поліпшення знань про природу рідного краю, збереження її ресурсів, дбайливе ставлення до живих об єктів, поліпшення  предметно-розвивального середовища для формування екологічних знань дітей. Крім того,  проведене тематичне вивчення, результати якого свідчили, про те, що вихователі приділяють належну увагу питанню екологічного виховання.

             Одним із пріоритетних завдань закладу стало  «Формування морально-етичних цінностей у дошкільників». З цією метою в групах зібрано різноманітний пізнавально-розвивальний  матеріал (як традиційний, так і виготовлений власноруч), художня література, наочність щодо організації морально-етичного виховання дошкільників. Під час проведення семінару «Виховання у дітей морально-етичних норм  поведінки» вихователі отримали теоретичні знання та практичні вміння з питання розвитку емоційної сфери, комунікативних навичок дітей, шляхом впровадження ефективних технологій. Методичний кабінет садочка поповнився новими розробками занять, свят, розваг, посібниками та підбіркою статей з теми морального виховання дошкільника у процесі ігрової діяльності.

             Під час педагогічних рад педагоги закладу мали змогу отримати зростання компетенції в процесі обміну думками, а також, сприяли розвитку ділових рис вихователів та зміцненню навичок ефективного вирішення педагогічних завдань. В закладі працювала творча та ініціативна групи, до складу яких увійшли досвічені педагоги: Собакарь О.І., Стешенко М.О., Лишенко О.І., Купрієва О.В., Парфьонова Н.М. Педагогами були розроблені та зібрані практичні та теоретичні матеріали з поданих питань, що сприяли  усвідомленому та достовірному вивченню іншими педагогами шляхів реалізації проблеми формування у дошкільнят екологічної культури, вдосконалення роботи з морально-етичного виховання.

             Один з головних аспектів методичної роботи дошкільного закладу спрямований на вивчення та впровадження в практику роботи педагогічних працівників досягнень сучасної педагогічної науки, збагачення досвіду педагогів новими методами і способами розвитку, навчання і виховання, впровадження новітніх теоретичних розробок, позитивного досвіду. Вихователем-методистом упродовж року вивчався та узагальнювався досвід вчителя-логопеда Бодрової Л.В. з питання: «Використання кубиків М.Зайцева як ефективної  технології у корекційній роботі з дітьми». Крім того, схвалений педагогічною радою закладу (протокол № 4 від 18.02.2021) методичний порадник педагога з питання: «Використання кінезіологічних вправ в освітньому процесі дошкільного навчального закладу» та подано на конкурс «Світ дошкілля» у номінації «Краща методична розробка».

             Педагоги  ДНЗ  постійно підвищують фаховий та професійний рівень за допомогою участі в онлайн семінарах, конференціях, вебінарах, публікують власні напрацювання.  У кожного вихователя у наявності теоретичні та практичні матеріали по самоосвіті, якими вони залюбки діляться з колегами, обмінюються досвідом та надають допомогу молодим колегам. Постійно проводиться робота наставників та молодих педагогів, розроблені індивідуальні плани, зібрані матеріали консультацій, ведеться взаємовідвідування різних режимних моментів з метою підвищення професійного та фахового рівня молодих вихователів,   обміну досвіду з дотриманням всіх протиепідемічних вимог. Щоб допомогти молодим педагогам в закладі постійно діє «Школа молодого вихователя», яка ставить перед собою завдання поглиблення знань з теорії та методики виховання, сприяння оволодінню молодими вихователями вивчення й використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки, розвиток ініціативи й творчості, новаторських пошуків.

             Упродовж  навчального року педагоги закладу взяли участь:

–            Всеукраїнській науково-практичній онлайн-конференції «Особливості корекційно-ігрової діяльності у роботі вихователя закладу дошкільної освіти»  (22.01.2021);

–            Всеукраїнській науково-практичній онлайн-конференції «Заклад дошкільної освіти: досвід роботи  вихователів та керівників гуртків» (19.02.2021);

–            семінарі-практикумі для практичних психологів «Шкідливий вплив соціальних ігор та челенджерів на дітей» (25.02.2021);

–            Всеукраїнському занятті  доброти «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин»  (03.03.2021);

–            VІІ міському конкурі читців, присвячений пам’яті  Т.Шевченка –  (вихованка закладу Савченко С. отримала І місце).

–            День «Намалюй пташку» 8 квітня 2021 року- висвітлено у міській газеті «Роксолана».

Вихованці груп дошкільного віку  долучилися до участі  у :

–            Всеукраїнській олімпіаді «Всеосвіта Весна-2021 (Математика, логіка, казки);

–            Всеукраїнському конкурсі Українське народознавство від Всеосвіти»;

–            Всеуукраїнському конкурсі, спрямованому на покращення знання правил дорожнього  руху від освітнього проєкту «Всеосвіта»;

–            Освітній програмі «СупергероїFast»  для покращення обізнаності про симптоми  інсульту.

              З метою вирішення питання наступності в роботі дошкільного закладу та загальноосвітньої школи № 6, проведено аналіз успішності випускників ДНЗ, піднімалися питання психологічної та фізичної готовності дітей шестирічного віку до навчання.  Із педагогічним колективом ЗОШ № 6 та педагогами дошкільного закладу протягом кількох  років відбувається спільна педагогічна і виховна робота, яка ведеться в напрямку обміну досвідом і інформацією, щодо майбутніх першокласників.

             Упродовж навчального року в закладі велася гурткова робота відповідно до нахилів та уподобань дітей, що сприяла всебічному розвитку дітей, більш глибшому засвоєнню певного обсягу матеріалу та активізації мислительних процесів дітей та їхньому фізичному розвитку. В закладі діють гуртки: навчання елементів баскетболу «Олімпієць», нетрадиційні техніки малювання «Веселкові барви», навчання гри в шашки «Чудо шашки», гурток «Художня праця», вокально-хоровий спів «Дзвінкі голосочки».

             Моніторинг дослідження розвитку компетенцій дітей дошкільного віку показав достатній рівень роботи педагогів по засвоєнню програмових вимог, в результаті чого якісний рівень знань дітей істотно змінився у порівнянні з початком навчального року. Найбільше уваги приділялося дітям шостого року життя. Наслідки обстежень та підсумкових занять свідчать, що у більшості випускників розвинене диференційоване сприймання, логічне мислення, володіння розумовими діями аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, групування необхідних для свідомого засвоєння знань про навколишній світ. Діти уміють розв’язувати нескладні логічні та математичні задачі, виділяти звуки, розрізняти просторові і кількісні відношення речей. Це свідчить про належний рівень розумової готовності до навчання в школі.

              В закладі активно функціонує веб-сайт та Facebook-сторінка закладу. На сайті розміщені нормативні документи, що регламентують роботу ДНЗ, програмне забезпечення, надаються методичні рекомендації щодо розвитку, освіти та виховання дошкільнят, пропонуються довідково-інформаційні матеріали, висвітлюються проведені заходи, мультимедійні презентації, фотозвіти тощо.

             Упродовж  навчального року педагоги закладу впроваджували в практику ефективні освітні технології, інноваційні форми організації  роботи, застосовували нетрадиційні підходи до роботи дітьми. А саме: технологію «Логічні блоки Дьєнеша», мнемотехнологію, палички Д.Кюїзенера, коректурні  таблиці  для розвитку пізнавальної діяльності дітей за методикою Н.Гавриш, технологію  навчання дітей читанню (автор М.Зайцев), розвиваючі кубики Б.Л.,О.О.Нікітіних, кінезіологічні вправи, синквейн.

             З метою підвищення рівня психолого – педагогічної культури батьків, формування у них свідомого розуміння власної активної позиції у вихованні своїх дітей, а також заохочення батьків до участі в освітньому процесі, адміністрація та педагогічний колектив дошкільного закладу у 2020-2021 н. р. приділяли велику увагу формуванню тісного взаємозв’язку дошкільного закладу із сім’єю, вивченню особливостей спілкування у сім’ях з метою здійснення диференційованого підходу до кожного вихованця. В кожній віковій групі створені вайбер-групи, де в чаті  педагоги викладають інформацію для батьків. В рамках цієї роботи проведено онлайн тематичні консультації, бесіди з питань адаптації дітей раннього та молодшого віку до умов ЗДО, готовності до навчання в школі, гігієни та харчування дітей, прав дитини та попередження насильства у сім’ї, вікових та індивідуальних особливостей розвитку дошкільників.

              Психологічну службу ДНЗ представляє практичний психолог Логвиненко А.Ю. Згідно з планом роботи на 2020-2021 навчальний рік практичним психологом було проведено вивчення готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі. Аналіз результатів показав, що старші дошкільники мають достатній рівень розвитку пізнавальних процесів, емоційно-вольової сфери. У них переважає оптимістичне самопочуття, вони розуміють свій емоційний стан, адекватно реагують на різні життєві ситуації. Ці якості необхідні дитині для швидкої адаптації у школі. Учбова мотивація у старших дошкільників висока, у дітей сформовані зачатки рефлексії, вони впевнені у своїх можливостях.

             З метою зміцнення та збереження фізичного, психічного і духовного здоров’я вихованців, формування фізичних вмінь та навичок, виховання стійкого інтересу до рухової активності колектив дошкільного закладу проводив відповідну роботу з питань пошуку оптимальних шляхів фізичного розвитку та медичного обслуговування дошкільнят. Весь фізкультурно-оздоровчий режим у дошкільному закладі було спрямовано на збереження і зміцнення здоров’я дошкільників, своєчасне формування у них життєво важливих рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, забезпечення належного рівня фізичної підготовленості й фізичної культури взагалі, ознайомлення з будовою та основними функціями свого тіла, виховання стійкого інтересу до рухової активності, вироблення звички до здорового способу життя. Фізкультурно-оздоровчу роботу з дітьми в дошкільному закладі проводить інструктор з фізкультури Кальченко О.І. , яка  на достатньому рівні організовує  заняття щодо запобігання порушень опорно-рухового апарату, проводить бесіди про здоровий спосіб життя, основи гігієни, профілактику захворювань, попередження травматизму, безпеку життєдіяльності.

             Відповідно до Закону України «Про охорону праці», «Положення про організацію роботи з охорони праці в закладах освіти» адміністрація спільно з профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці. Весь освітній процес здійснювався відповідно до Інструкції з охорони життя і здоров’я дітей дошкільного віку. Контроль з охорони праці та безпеки діяльності в ДНЗ  у 2020 – 2021  н.р. мав комплексний характер і вчасно реалізовувся адміністрацією.

             У закладі в наявності вся нормативна база з питань охорони праці та пожежної безпеки. Ділова документація ведеться відповідно до вимог «Положення про навчання та інструктаж з охорони праці», все обладнання справне, знаходиться в задовільному стані. Постійно проводилась робота щодо запобіганню всім видам дитячого травматизму.

             У  ДНЗ сплановані та проводяться заходи з  питань охорони життя і здоров’я дітей  та запобігання усім видам дитячого травматизму. В методичному кабінеті підібраний відповідний матеріал для роботи з дітьми, батьками, педагогами.

             Питання охорони життя та здоров’я дітей, запобігання усім видам дитячого травматизму систематично заслуховувалися на педагогічних заходах, нарадах, групових батьківських зборах, проводився  індивідуальний інструктаж, бесіди, консультації.  В дошкільному закладі оформлені куточки та стенди з даної тематики у кожній віковій групі та в коридорі садового корпусу № 1. Аналіз роботи з даного питання свідчить про те, що заклад має достатнє інформаційно-нормативне забезпечення та забезпечений методичною і художньою літературою, дидактичними посібниками, наочними матеріалами: оформлені макети “Перехрестя” з дорожніми знаками, машинками, протипожежні щити, атрибути до сюжетно-рольових та рухливих ігор.

             З метою запобігання травматизму в групах один день на тиждень проводилася різноманітна робота з охорони життєдіяльності вихованців ДНЗ. Діти старших груп отримували елементарні навички та знання про норми поведінки у надзвичайних ситуаціях екологічного, техногенного, природного характеру. Вихователі всіх вікових груп в своїй роботі багато уваги приділяли вивченню правил електробезпеки, пожежної безпеки, безпеки на дорозі, поведінки з незнайомими людьми, ознайомленню з небезпечними ситуаціями природного характеру. Отже, систематична і послідовна робота з БЖД сприяла якісному проведенню  Тижнів  безпеки. В квітні  2021 року був організований показовий день в рамках Тижня безпеки дитини, який проводився з врахуванням обмежувальних  протиепідемічних заходів  з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. Упродовж тижня педагоги проводили цікаві і дієві форми роботи з дітьми,  співробітниками  щодо безпеки життєдіяльності. Вихователі всіх груп мали змогу проаналізувати знання та навички дітей під час організації   підсумкових занять, бесід.

                   Завдання плану роботи закладу за 2020-2021 навчальний рік виконані повністю. Проте, в організації освітнього процесу у новому навчальному році залишаються актуальним питання щодо оптимізації  сучасного розвивального предметно-просторового  середовища, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дитини та формування світогляду дошкільників засобами художньої літератури. 

Виходячи з результатів аналізу освітньої та методичної роботи дошкільного закладу зусилля колективу будуть спрямовані на розв’язання основних пріоритетних завдань:

Пріоритетні завдання на 2021-2022 н.р.

–            Оптимізація сучасного розвивального предметно-просторового  середовища, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дитини.

–            Формування світогляду дошкільників засобами художньої літератури.

–            Продовження закріплення навичок моральності дітей дошкільного віку у практичному житті.

–            Продовження реалізації принципів перспективності і наступності у взаємодії дошкільного закладу та початкової школи з метою створення фундаменту успішності дитини.

ПРОБЛЕМНА ТЕМА РОКУ:

«Формування у дітей необхідних компетенцій,

 навичок самостійної та спільної діяльності,

активної взаємодії  у соціумі шляхом створення багатофункціонального, варіативного, доступного, безпечного предметно-просторового середовища»

Напрямок роботи дошкільного закладу:  «ПІЗНАВАЛЬНО – ТВОРЧИЙ РОЗВИТОК»

 

Управлінська діяльність в навчальному закладі

        Невід’ємною складовою системи адміністративних заходів з організації та управління діяльністю ДНЗ є внутрішній контроль, який передбачає виявлення методичних, психолого-педагогічних, соціально-психологічних чинників досягнення або недосягнення накресленої цілі, їх аналіз, розробку програм корегувальних дій та їх впровадження з метою досягнення бажаного результату. Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2013 № 1/9-533 «Про методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішнього контролю навчальних закладів».У закладі розроблена і затверджена завідувачем циклограма здійснення внутрішнього контролю. Циклограмою визначено зміст внутрішнього контролю, форму узагальнення результатів, їх оприлюднення, документи, що підлягають вивченню, аналізу відповідно до змісту, а також вказано терміни його здійснення та основні аспекти організації навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі. Критерії, якими керується у своїй роботі керівник закладу є: доцільність під час виконання державних освітніх стандартів; системність, системне бачення об’єктів і суб’єктів педагогічного процесу, зазначених у планах, програмах, концепціях; статистичні підходи в управлінні; варіативність програм; альтернативність технологій, оптимальність; якість та ефективність

прийнятого рішення.

             Управлінська діяльність в дошкільному закладі сприяла цілісності, доцільності, системності, варіативності та альтернативності педагогічного процесу.

     Постійно на контролі тримався психологічний клімат в закладі, що забезпечувало ефективну взаємодію з оточенням колективу загалом і кожного його члена зокрема. Результатом позитивного психологічного мікроклімату, стало залучення кожного члена колективу до спільної діяльності, покращення ступеню професійної та соціальної активності та працездатності, як педагогів, так обслуговуючого персоналу.

              Систематично оприлюднюється та оновлюється інформація про діяльність керівника та педагогічних працівників на офіційному сайті закладу, про фінансову-господарську діяльність, педагогічні та методичні заходи у дошкільному закладі.

             Результатом управлінської діяльності та освітнього менеджменту керівника у закладі сформувалося конкурентоздатна управлінська команда, яка долучила та змотивувала в свої ряди провідних педагогів, орієнтуючи їх на постійне самовдосконалення та здатних витримати конкуренцію й забезпечити конкурентоспроможність освітніх послуг дитсадка у місті. Саме створення позитивної мотивації, злагоджена робота команди педагогів та їх орієнтація на перспективу розвитку дітей, надає можливість отримувати внутрішні стимули, як правило, задоволення від самої роботи.

Для охоплення контролем всіх аспектів роботи в закладі розподілені обов’язки, з’ясовані питання, які контролює директор, вихователь-методист, сестра медична старша, завідувач господарством. Результати контролю заслуховуються на педрадах, нарадах при директорові, виробничих нарадах.Керівником закладу створювались всі умови для утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління дошкільним закладом, поєднання державного і громадського  контролю за   прозорістю прийняття  й  виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності,   що базується на принципах  взаємоповаги  та позитивної мотивації.

 

Організація роботи з батьками.

З метою підвищення рівня психолого – педагогічної культури батьків, формування у них свідомого розуміння власної активної позиції у вихованні своїх дітей, а також заохочення батьків до участі в освітньому процесі, адміністрація та педагогічний колектив дошкільного закладу у 2020-2021 н. р. приділяли велику увагу формуванню тісного взаємозв’язку дошкільного закладу із сім’єю, вивченню особливостей спілкування у сім’ях з метою здійснення диференційованого підходу до кожного вихованця. В кожній віковій групі створені вайбер-групи, де в чаті  педагоги викладають інформацію для батьків. В рамках цієї роботи проведено онлайн тематичні консультації, бесіди з питань адаптації дітей раннього та молодшого віку до умов закладу, готовності до навчання в школі, гігієни та харчування дітей, прав дитини та попередження насильства у сім’ї, вікових та індивідуальних особливостей розвитку дошкільників.

Застосовувались засоби наочної пропаганди (інформаційні бюлетені, батьківські куточки з папками – пересувками, фотовиставки та виставки психолого-педагогічної літератури тощо).

Дошкільний заклад має свою сторінку у соціальній мережі Facebook, на якій оперативно розміщується вся інформація і світлини про перебіг освітніх подій в садочку. Не став на заваді карантин для участі наших вихованців у Всеукраїнській Онлайн-олімпіаді «Всеосвіта Весна-2021», конкурсу до Дня птахів «Намалюй пташку».Гордістю закладу є зайняте 1 місце нашою вихованкою Савченко С. у VIIміському конкурсі читців, присвяченій пам’яті Т.Шевченка.

Показником результативної та успішної взаємодії батьків і педагогів можна вважати наявність у дошкільному закладі доброзичливої атмосфери, довірчих стосунків між педагогами та батьками, зорієнтованість батьків на виховання та розвиток дітей, їх зацікавленість змістом дошкільної освіти. 

Продовжує ефективно функціонувати  офіційний Веб-сайт нашого дошкільного навчального закладу. Робота сайту направлена на об’єктивнеінформування громадськості про діяльність та включеннязакладу в єдиний освітній інформаційний простір мережі Інтернет.

             Дошкільний навчальний заклад тісно співпрацює з депутатами Сумської обласної та Охтирської міської ради. Адміністрація та педагогічний колектив своєчасно звертає увагу та реагує на побажання, зауваження, прохання та рекомендації батьків щодо роботи дошкільного навчального закладу. Слід визначити, що письмових скарг та нарікань на роботу дошкільного закладу не було.Дисциплінарних порушень з боку працівників закладу не було.

         На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996р. щодня ведеться прийом громадян, що є важливою складовою управління закладом. У дошкільному навчальному закладі є книга звернень громадян.

Робота щодо звернень громадян з питань діяльності навчального закладу ведеться на належному рівні.У дошкільному навчальному закладі є книга звернень громадян. Всі питання, зауваження та пропозиції не залишені без уваги та вирішені позитивно. В основному громадяни звертались з питань влаштування дітей до ДНЗ, переводу дитини до іншої групи дошкільного закладу, відрахування дитини з дошкільного закладу, надання довідок працівникам закладу з місця роботи, надання довідок батькам про відвідування їх дітьми закладу, працевлаштування.  За суб’єктом всі звернення були індивідуальними.  Розроблено та затверджено графік особистого прийому громадян, інформацію розміщено на стенді «Для вас батьки» та на сайті закладу. Відсутність факту повторних звернень та скарг обумовлюється вжитими заходами щодо поліпшення ефективності роботи з даного напрямку.

             Колектив ДНЗ спрямовує свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, патріотично налаштованої особистості.

На завершення бажаю всім міцного здоров’я, гарного настрою, успіхів, благодаті.

         Сподіваюсь на подальшуспівпрацю з колективом, батьками, громадськістю.Вдячна за увагу та підтримку!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related Post

План роботи на 2021-2022План роботи на 2021-2022

  ЗМІСТ   І Аналіз діяльності  дошкільного навчального закладу за 2020-2021 н.р. та завдання на 2021-2022 навчальний рік……………………………………   5 ІІ Діяльність структур колегіального управління……………………………… 15 ІІІ Діяльність методичного кабінету………………………………………………

Освітні програми, що реалізуються в закладіОсвітні програми, що реалізуються в закладі

Освітньо-виховний процес у дошкільному навчальному закладі здійнюється відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) та Програми розвитку дитини дошкільного віку “Я у світі”. В освітньо-виховний процес впроваждуються парціальні програми: