Гра «Виконай моє доручення».

         Перед початком виконання вправи, потрібно налаштувати дитину, попередивши її, щоб вона була уважна. Попросіть дитину дати один або два із запропонованих предметів, назви яких Ваша дитина знає і розрізняє: зошит, ручку, олівець, чашку, м’яч, щітку, тощо. Прохання може звучати по різному: Ви говорите: Слухай уважно!!! Дай ручку. Дай ручку і зошит. Дай мені ручку. Дай мені ручку і зошит. Дай мені, будь ласка, ручку і т.д. Дитина дає предмет і називає його.

Гра «Слухай уважно».

         Цю гру можна використовувати для розрізнення на слух усіх груп звуків. Мета: розрізнення на слух шиплячих звуків [ш], [щ], [ч], [ж]. Називайте слова, а дитина якщо почує звук [ш] підніме руку. Пропонуються такі слова: шуба, зошит, шапка, сапка, каша, Саша На звук [щ] – щука, щітка, шило, дощ. На звук [ч] – чоботи , ніч, вірш, човен, шуба. На звук [ж] – жук, сік, ніж, віз, жаба, шапка. Мета: формувати вміння дитини розрізняти на слух сонорний [р]. Вимовляєте нові слова, а дитина повинна підняти руку, коли почує звук [р]: риба, ручка, карта, парта, лижі, рак, лак. На звуки [дж], [дз]: бджола, дзвінок, діжка, ложка, дзижчати, дозволити.

Гра «Повтори як я».

         Попросіть дитину повторити за Вами:

а) па, та, ба, то, по, бу, ту, пе ша, са, ща, жу, ші, со, жо, чо; Можна промовляти склади, наголошуючи якийсь склад, наприклад: па, та, БА, то, по, бу, ТУ, пе ша, СА, ща, жу, ШІ, со, жо, чо; (склади, написані великими літерами говорите ГОЛОСНО)

б) сапка – шапка, коса – коза, мило – шило, сумка – шуба, щітка – зірка.

в) Саша пішла в сад. В небі сяє сонечко.

Гра «Назви перший і останній звук».

         Називайте слова, а дитина визначає перший і останній звук: зима, зуб, суп, дерево, школа, калина, дошка, вікно, телевізор, комп’ютер і т.д. (слова можуть бути інші). Наприклад, в слові – зима, перший звук «З», останній звук «А». В слові – зуб, перший звук «З», останній звук «Б» і т.д. Гра «Послідовні звуки» Запропонуйте дитині послідовно назвати звуки в словах: мак, сік, час, кіт, каша, книга, шпак, лелека і т.д. Ви просите дитину: назви звуки в слові мак. Дитина відповідає: «М», «А», «К».

Гра «Спільний звук».

         Запропонуйте дитині визначити спільний звук у словах: а) сова, сік, сум, квас, сто – [с]; б) шило, шуба, каша – [ш]; в) зуб, зір, ваза – [з]; г) жук, ніж – [ж]; д) час, чотири, вечір – [ч]; е) дощ, щука – [щ]; є) риба, рука, сир – [р].

Гра «Впізнай предмет на малюнку».

         Ви попарно називаєте слова: коза-коса, шило-мило, шапка-сапка, сік-сок, мак-рак.

 

Гра «Чи правильно я називаю слова».

          Називаєте слова, якщо дитина почула, що ви неправильно сказали слово, вона плескає в долоні: сумка-шумка, рак-мак, шило-мило, коза-коса, оса-роса. Дані ігри можна використовувати декілька раз, змінюючи слова, варіюючи завдання.