https://www.facebook.com/100028374723883/videos/1428500901311285/ Вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії
Мовлення – це не природжений дар. Добре розвинене мовлення – найважливіша умова всебічного повноцінного розвитку дітей. Але останнім часом спостерігається зростання числа дітей, що мають різні мовленнєві порушення. На думку нейрофізіологів, кінезіологів, визначальну роль у виникненні мовленнєвих порушень відіграють порушення функціональної асиметрії кори великих півкуль головного мозку і міжпівкульної взаємодії. Тобто однією з причин є «координаційна нездатність» до навчання, нездатність правої та лівої півкулі до інтеграції. Саме кінезіологічні вправи дозволяють створити нові нейронні зв’язки і поліпшити роботу головного мозку, що відповідає за розвиток психічних процесів, в тому числі і інтелекту.
Кінезіологія – наука про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я через певні рухові вправи.
Сучасні кінезіологічні методики спрямовані на активізацію різних відділів кори великих півкуль, що дозволяє розвивати здібності людини або коригувати проблеми в різних областях психіки. Застосування даного методу дозволяє поліпшити у дитини пам’ять, увагу, мовлення, покращують розумову діяльність, просторові уявлення, дрібну і велику моторику, полегшують процес читання і письма, знижує стомлюваність, підвищує здатність до довільного контролю.
Автор книги «Гімнастика для мозку» Пол Денісон запевняє, що завдяки простим вправам мозок насичується киснем, в ньому утворюються нові нейронні зв’язки, стабілізується робота лівої і правої півкуль. Кілька хвилин на день — і результат не змусить на себе чекати.
Вправи рекомендують поступово ускладнювати:
- прискорювати темп;
- виконувати з легко прикушеним язиком і заплющеними очима (вимкнення мовного і зорового контролю);
- підключати рухи очей і язика до рухів рук;
- підключати дихальні вправи і метод візуалізації.
У своїй роботі я використовую кінезіологічні вправи як на логопедичних заняттях , так і діти вдома самостійно виконують їх. Таким чином сприяємо підвищенню працездатності, активізації інтелектуальних і пізнавальних процесів у дітей. Пропоную переглянути відео матеріал, який ми створили з дітьми під час дістанційної роботи.