Методична робота дошкільного навчального закладу спрямована на апробацію і впровадження інноваційних освітніх технологій, аналіз результатів роботи, вибір доцільних методів і форм роботи.
Центром педагогічної творчості та запорукою якості освітнього процесу в дошкільному закладі є методичний кабінет. Його облаштування відповідає завданням дошкільної освіти, змісту Базової програми розвитку дитини дошкільного віку “Я у Світі”, сучасним вимогам та підходам, новітнім тенденціям й технологіям навчально-виховної роботи з дітьми.
Методичний кабінет – це скарбниця традицій, творчих надбань педагогічного колективу, в якому зосереджено наочні, демонстраційні посібники, методична література. Матеріали систематизовані за розділами програми, розташовані для зручного використання.
У методичному кабінеті регулярно організовуються виставки, як епізодичні, так і постійно діючі: «Новинки методичної літератури», «Готуємось до педагогічної ради», «Вивчаємо педагогічну спадщину», «Інноваційні технології», «Методичний вісник» та інші.
Для покращення обізнаності вихователів з новинками фахових видань, щомісяця в педагогічному колективі проходить обговорення методичної літератури та публікацій, випуск інформаційно-методичних бюлетенів, виставки, проведення Клубу обміну новин.
Володіючи глибокими теоретичними знаннями і практичними вміннями, вихователь-методист закладу Бабіна Світлана Василівна надає кваліфіковану допомогу колегам у роботі власними доробками її є тематичні папки на допомогу вихователям раннього, молодшого і старшого дошкільного віку, методичні рекомендації по організації пошуково-дослідницької діяльності, створення ігрового простору дітей раннього віку, цикл консультацій для педагогів та батьків.
Доцільне використання та поєднання ефективних форм методичної роботи забезпечує відвертий обмін думками, дозволяє аналізувати конкретні ситуації, приймати конструктивні рішення, вчить дискутувати, сприяє об’єднанню колективу, підвищує рівень відповідальності кожного педагога.
Вирішуючи питання професійного зростання педагогів, в закладі проводяться різноманітні форми роботи з кадрами: педради, консультації, методичні години, інтерактивні семінари-практикуми, ділові ігри, диспути, майстер-класи, тренінгові заняття тощо.
Зокрема проведено такі заходи:
– консультації для вихователів «Пізнавальний розвиток – передумова формування якості особистості», «Активізація пізнавальної діяльності та розвиток почуттєвої сфери дошкільнят»;
– інтерактивні семінари – практикуми «Пізнавальний розвиток: пошук ефективних шляхів», «Формування логіко-математичних здібностей дошкільників»;
– ділові ігри «Шляхи оптимізації пізнавальної лінії розвитку дітей дошкільного віку», «Формування пізнавально-ігрового простору дошкільника»;
– колективні перегляди інтегрованих занять з формування пізнавальної компетентності дошкільнят;
– тематичне вивчення «Пізнавальний розвиток через експериментально-дослідницьку діяльність дітей дошкільного віку»;
– засідання педагогічної ради «Формування пізнавальної сфери дошкільників у світлі завдань Базової програми «Я у Світі», «Розвивальний життєвий простір, як основа виховання компетентної особистості».
Навчально-виховна робота закладу спрямована на впровадження Базової програми «Я у Світі». Результатом діяльності педагогів є розробка блочно-тематичного планування організації життєдіяльності дошкільників всіх вікових груп, створення посібників на допомогу вихователям: «Народні ремесла», «Транспорт», «Предмети побуту», «Охтирський Пізнайко», календаря догляду за кімнатними рослинами, організація спостережень за об’єктами природного довкілля.
Працюючи над розвитком творчого потенціалу індивідуальних особливостей дошкільнят в закладі організована діяльність гуртків: «Розумнички» (інтелектуальний розвиток), «Олімпієць» (елементи спортивної гри – баскетбол), «Казкова палітра» (образотворче мистецтво), «Золотий ключик» (театральний), «Малюки-дослідники» (пошуково-дослідницька діяльність); профільні групи:
– творчо – художній розвиток дошкільника засобами природи та мистецтва;
– інтелектуальний розвиток через використання курсу «Логіка світу»;
– еколого-природничий розвиток дітей дошкільного віку;
– мовно-творчий розвиток дошкільників за ідеями С.Русової;
– інтелектуальний розвиток через сенсорне виховання;
– пізнавальний розвиток через експериментально дослідницьку діяльність та працю за ідеями С. Русової.
Використання педагогами інноваційних технологій у вихованні й розвитку малят сприяє підвищенню якості освітнього процесу в ДНЗ, досягненню кращих результатів у підготовці дітей до школи та високого рейтингу дитячого садка серед батьків.
Відповідно до напрямку роботи закладу, у своїй роботі з дітьми вихователі впроваджують курс «Логіка світу», систему ігор «Грайлик», навчання творчому мисленню та керованої уяви за методами ТРВЗ, навчання читання за методикою М.О.Зайцева, технологію психолого-педагогічного проектування, проведення фізкультурних занять у формі ігрових дійств за авторською програмою М.М.Єфіменка, розвиваючі ігри Нікітіних, інноваційні і нетрадиційні техніки зображувальної діяльності, спілкування дошкільників у процесі ігрової діяльності (за творами В.Сухомлинського з використанням дидактичних ігор), дослідницька діяльність, праця, мовно-творчий розвиток за ідеями С.Русової.
Метою роботи колективу є забезпечення цілісного розвитку дитини, розвиток її творчої спрямованості, розкриття потенційних можливостей та визнанні унікальності ролі дошкільного дитинства в становленні особистості.
В нашому дошкільному навчальному закладі створено свій стиль, традиції та особливості організації освітньо-виховного процесу. Достатньо заглянути в затишні групи, поспілкуватися з маленькими «чомусиками», і одразу стане зрозуміло, що тут працюють творчі люди, для яких любов до дітей є сенсом життя.