Оновлений Базовий компонент дошкільної освіти:
що взяти до уваги
Освітні напрями |
Ключові компетентності |
|
Інваріантний складник |
||
Особистість дитини |
особистісна рухова здоров’язбережувальна |
|
Дитинав сенсорно-пізнавальному просторі |
предметно-практична технологічна сенсорно-пізнавальна логіко-математична дослідницька |
|
Дитина в природному довкіллі |
природничо-екологічна з навичками, що орієнтовані на сталий розвиток |
|
Гра дитини |
ігрова |
|
Дитина в соціумі |
соціально-громадянська |
|
Мовлення дитини |
комунікативна мовленнєва художньо-мовленнєва |
|
Дитина у світі мистецтва |
мистецько-творча — художньо-продуктивна, музична, театралізована |
|
Варіативний складник |
||
Особистість дитини. Спортивні ігри |
спортивно-ігрова — шахи, футбол, баскетбол |
|
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамотність |
цифрова — основи цифрової грамотності |
|
Дитина в соціумі. Фінансова грамотність |
соціально-фінансова — основи фінансової грамотності |
|
Мовлення дитини. Грамота |
мовленнєва — оволодіння основами грамоти |
|
Мовлення дитини. Іноземна мова |
мовленнєва — оволодіння іноземною мовою |
|
Дитина у світі мистецтва. Хореографія |
мистецько-творча — хореографія |
Умови:
Щоб реалізувати завдання БКДО, організовуючи освітній процес у закладі дошкільної освіти, слід взяти до уваги:
-участь родини в розвитку дитини;
-взаємодію закладів дошкільної освіти з родинами дітей як учасниками освітнього процесу;
-педагога як фахівця, який стимулює процес розвитку дитини;
-зміст та організацію освітнього процесу;
-універсальний дизайн у закладі дошкільної освіти;
-наступність між дошкільною та початковою освітою;
-роль суспільства/громади в забезпеченні доступної та якісної дошкільної освіти.