Творчість дошкільнят має свої особливості: дитина довільно поринає у творчий процес, бо його природа відповідає її світовідчуттю. Ознайомлення малюків з навколишнім світом, по суті, є винахідницькою діяльністю, що зумовлює безперервний ланцюг творчих розумових операцій. Для дорослих предметний навколишній світ сповнений логіки й сталих установок: призначення, доцільності, небезпек, прогнозованості, критичності тощо. Для дитини довкілля — дослідницький полігон, відкритий для експериментів та винаходів.
Виокремимо серед найважливіших ознак поведінки творчої дитини сміливість та некритичність. Сміливий дошкільник будує свою діяльність без опори на стереотипи. Досвід будь-якої діяльності у нього відносно бідний. Тож йому нічого не залишається, як сміливо експериментувати. Цей феномен яскраво описано у повістях Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху», «Пеппі Довгапанчоха» діють проти правил, сміливо й зухвало у створеному їхньою уявою світі.
Батькам дошкільнят слід мати на увазі: саме зараз вони мають унікальну нагоду спиратися у виховній взаємодії на рішучість та відважність дітей, бо вже в перші роки шкільного життя сміливість малюків поступово витіснятиметься сором’язливістю, страхом перед творчими невдачами, самокритичністю.
На відміну від дорослого, дошкільнята досить легко діють через ігрову диспозицію: його “Я” роздвоюється на Я-реальне і Я-уявне (творче). Отже, ще одна ознака дитячої творчості — розвинена творча уява. Її дію можна помітити у самостійних рольових іграх, коли дитина придумує і розгортає різні сюжети, варіює ігрові дії. Необережне втручання дорослого в таку гру миттєво ламає вибудований в уяві дітей світ і перетворює гру на позбавлену творчості діяльність.
У творчості малюки самостверджують власне творче “Я”. Вони ревниво, а часом вороже ставляться до чужих успіхів, не погоджуються з критикою на свою адресу. Згадаймо уривок з повісті “Маленький Принц”. Маленький хлопчик запитував у дорослих, що зображено на його малюнку, й отримував незмінну відповідь: “Це — капелюх”. Розуміючи, що ніхто не бачить на малюнку удава, який проковтнув слона, він зітхав розчаровано: “Дорослі такі нетямущі, а діти просто не в змозі розжовувати їм усе”. Важливо розуміти: для творчої дитини цінність її творіння залежить від того, якою мірою твір відображає її думки та почуття, а не від оцінки дорослих.