Які іграшки треба купувати дитині до року

igrashka
Іграшка для дитини першого року життя – це не забава , а джерело отримання нової інформації. За перший рік життя малюк здійснює колосальний стрибок у розвитку. У нього розвиваються всі види відчуттів , координація рухів і початкові елементи мислення.
Малюкам потрібні іграшки, які сприяють розвитку зору, слуху, дотику, рухів рук, координованих рухів руки та очей. Іграшка повинна бути зручна для дитини. Але разом з тим поняття її функціонального комфорту відносно.
 Якщо іграшки мають спокійний колір (рожевий або ніжно – блакитний), малюк швидко звикає до них і перестає помічати. Крім того, малюк ще не настільки добре розрізняє кольори, щоб сприймати такі «невизначені» кольори, як блакитний і рожевий. Іграшки повинні спонукати дитину до дослідницької активності, щоб її рука тягнулася до них слідом за поглядом.
Для кожного періоду раннього дитинства призначені свої іграшки, проте за своїми функціональними можливостями вони повинні трохи випереджати вже досягнутий рівень розвитку малюка.
У першу чергу в іграшках повинні бути присутніми червоний, жовтий, помаранчевий і зелений кольори. Вже на 1 – 2 – му місяцях життя над ліжечком дитини необхідно вішати гірлянду з брязкалець, мобілі. Розташування елементів на гірлянді , враховуючи особливості розвитку зорової чутливості новонародженого , має бути наступним. У середині – червоні, потім помаранчеві, жовті, зелені та скраю сині.
 Для дітей від 3 до 7-8 місяців життя найбільш важливі дидактичні іграшки , спрямовані на розвиток основних видів відчуттів , а також на поступове формування довільності дій малюка. Іграшки повинні бути яскравими , простими за формою і бажано такими , щоб сама дитина могла в них щось змінити. Добре , якщо з їх допомогою малюк зможе видавати якийсь  звук .
Іграшки можуть бути різними по рельєфу (наприклад , пластмасовий їжачок корисний для формування дотикової чутливості) . Це можуть бути всілякі підвіски з різнокольоровими кільцями , кульками , паличками , їжачками на шнурах. Змінюючи положення кульок, дорослий може активно залучати до них увагу дитини.
До середини першого року дитина , випадково захопив кільце на такий гірлянді , починає ним маніпулювати і тим самим розгойдувати висячи  зверху кульки, які, в свою чергу , створюють перестук . Дитина бачить результат дії своєї руки , повторно намагається досягти ефекту. Тим сам розвивається координація дій очей , руки і вуха. Дані іграшки спрямовані на те , щоб дитина навчилася управляти своїм поглядом , стежачи за рухомими об’єктами. І навіть якщо малюк ще не навчився користуватися руками, йому просто подобається дивитися на яскраво забарвлені предмети , підвішені над ліжечком .
Як варіант дитячі психологи пропонують над ліжечком вже 5 – 6 – місячної дитини прикріплювати спеціально розроблені намиста – підвіски. При переміщенні намистини по шнуру спочатку дорослим , а потім і самою дитиною змінюється просторова і кольорова композиція. Важливо , щоб дрібні деталі вільно проходили через більші , і спочатку дорослий , а потім і дитина могла перемішати їх. Також можна використовувати підвіску з дзеркалом. Дитина бачить у дзеркалі своє відображення , спілкується   сама з собою ,  ще не знаючи , що це вона , і бачить інші деталі простору.
Після 5-6 місяців дитині подобається тримати предмети в руці , гриміти ними , жувати їх. Особливо гарні пластикові іграшки (наприклад , маленькі кільця , надіті на велике кільце ) , бо з них не сходить фарба і їх не прокусити , як целулоїдні іграшки.
Підведемо підсумок
До 8-місячного віку для малюка гарні різні дзвінкові ігри , брязкальця , підвісні іграшки (наприклад, мобілі, «грохотушкі» ), щось для кусання , іграшки , які можна качати , з кнопочками для натиску , витягування , крутіння . Брязкальця і іграшки з дзвіночком допомагають розширити орієнтування малюка в звуках , тим більше коли він сам буде видавати ці звуки і зможе « проекспериментувати ». Іграшки повинні бути легкими , яскравими і , звичайно , більш великими , ніж рот дитини. Малюкові 9 – 12 -місячного віку вже можна купувати книги з великими яскравими малюнками  без дрібних деталей.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Related Post

Практичні поради психолога з виявлення та нейтралізації негативного впливу кібербулінгу на дитинуПрактичні поради психолога з виявлення та нейтралізації негативного впливу кібербулінгу на дитину

Кібербулінг або інтернет-мобінг – це сучасна форма агресії, яка має на меті дошкулити, нашкодити чи принизити людину дистанційно, без фізичного насильства (на відміну від булінгу). «Зброєю» булера стають соціальні мережі, форуми,

Рекомендації для батьків «Як допомогти малюку в період адаптації до дитячого садка»Рекомендації для батьків «Як допомогти малюку в період адаптації до дитячого садка»

Розкажіть дитині, що таке дитячий садок. У розмовах із радістю нагадуйте про те, що дитина зможе ходити в садок. Розповідайте про це рідним і знайомим у її присутності. І мине

КонсультаціяКонсультація

«Як можна карати дитину за погану поведінку?» Яким чином сучасні батьки карають за погану поведінку і різні викрутаси своїх дітей? Деякі застосовуються каральні заходи: тьопають по попі малюка, примушують стояти