поєднуємо приємне з корисним
Любов і незгасний інтерес дошкільнят до мультфільмів — факт незаперечний. Яскрава динамічна картинка захоплює їхню увагу, швидка зміна дій на екрані не дає можливості відволікатися, а звуковий супровід створює враження реальності подій. Таким чином, активізуючи зорові й слухові аналізатори дитини, мультиплікація діє на її свідомість, стаючи могутнім засобом впливу на формування особистості.
Якщо не контролювати потік мультиплікаційної продукції, що пропонується дітям телебаченням та Інтернетом, завдамо дитячій психіці непоправної шкоди, про що не раз ішлося, зокрема і на сторінках “Дошкільного виховання”.
Водночас якщо цей засіб буде у руках мудрого педагога, який зможе обернути його тільки на користь, то улюблені дитячі мультфільми значно допоможуть у процесі розвитку, виховання і навчання малечі.
Психолого-педагогічні дослідження доводять наявність у дошкільника потреби в емоційному контакті з персонажами мультиплікаційних фільмів, в ототожненні себе з ними, наслідуванні стереотипів поведінки і розв’язання різних ситуацій.
Крім того, грамотне використання “відібраних” мультфільмів у роботі з дітьми сприяє формуванню й розвитку логічного й образного мислення, художнього мовлення, уяви, моральних рис, допитливості, спостережливості, прагнення до самостійного пошуку відповідей на запитання.
Проаналізувавши мультфільми на сучасному медіа-ринку, можна зробити висновок, що вони стали жорстокішими, ніж іще десять років тому, приховано пропагують зневажливе і войовниче ставлення до навколишнього світу. Зовсім інші старі добрі радянські мультики. При їх перегляді дитина не тільки переживає позитивні емоції, а й вчиться жити за суспільними нормами, розрізняти добро і зло, бути людяною, чесною, відповідальною. Так, разом з Чебурашкою, котом Леопольдом, Капітошкою малюк пізнає справжню дружбу, переймає у них любов та оптимістичне ставлення до життя.
Не можна стверджувати, що закордонні мультфільми цього не вчать. Наприклад, улюблені казки дівчаток про Білосніжку, Покахонтас розкривають різнобічність характеру героїнь: доброту, працьовитість, чарівність та поряд із цим сміливість, силу духу, наполегливість.
Важливо прискіпливо відбирати мультфільми для перегляду дітьми. І обов’язково при перегляді поруч з дитиною має бути дорослий, який коментуватиме те, що відбувається на екрані.
Доцільно обговорювати поведінку персонажів, розповідати малюку, як ви вчинили б у такій ситуації, запитувати про його враження, просити переказати побачене своїми словами.